משבר האנרגיה המתמשך גורם לחברות וארגונים בכל העולם להתייחס ברצינות לתחום ההתייעלות האנרגטית. למען הסר ספק לא מדובר במהלך יחצ"ני אלא בשיטה חכמה שחוסכת הרבה מאוד כסף. מאחר שתחום הקירור הקמעונאי והתעשייתי הוא תחום שצורך המון אנרגיה, אנחנו ב-GVK, שכבר מעל ל-20 שנה מובילים את תחום הקירור התעשייתי בישראל, הוספנו את תחום ההתייעלות האנרגטית לסל השירותים שלנו כבר לפני מספר שנים.

בשנה האחרונה נוכחנו, שעל מנת להגדיל את הערך המוסף ללקוחותינו, נדרש לנו מנהל עתיר ידע וניסיון, ולפני מספר חודשים נכנס לתפקיד איציק שטרית שמונה ל'מנהל האנרגיה' של GVK.

ניסיון של 22 שנים בתחום החיסכון באנרגיה

איציק שטרית, נשוי ואב ל-3, מגיע לתפקיד מנהל האנרגיה ב-GVK לאחר 22 שנות עבודה בחברה המתמחה בתחום החיסכון בחשמל, כשהתפקיד המרכזי אותו מילא היה סמנכ"ל לוגיסטיקה ופרויקטים. את הניסיון האדיר הזה בניהול וליווי פרויקטים של התייעלות אנרגטית הוא מביא היום ל-GVK.

איציק מציג בקצרה את מהות התפקיד והרקע לכניסתו לחברה: "החברה מקימה ומנהלת מערכות קירור תעשייתיות, שמראש נחשבות כזוללות אנרגיה. הרעיון הוא לצמצם את צריכת האנרגיה ולהשיג חסכון בעלויות החשמל. כשאנחנו מבצעים פרויקט של חיסכון באנרגיה אנחנו משתמשים במודל הצלחה שמיטיב עם הלקוח ומיטיב אתנו, מכיוון שחלק מהרווח הוא נגזרת של חלוקה בחיסכון".

"המודל קיים בחברה מספר שנים, אולם כדי להשיג אפקט של חיסכון מתמשך לאורך זמן, צריך להמשיך לעקוב באופן צמוד אחר התנהגות  צרכני  אנרגיית הקירור בארגון ולוודא שאין שחיקה בחיסכון, וכן לחשוב על פתרונות המשך למקסום החיסכון".

איציק מוסיף: "ליבת העבודה שלנו היא תחום הקירור, אך על מנת להשיג התייעלות משמעותית באנרגיה עלינו להסתכל על הארגון באופן הוליסטי, ולכן בכוונתנו לחרוג מתחום הקירור ולבחון דרכים נוספות לצמצום עלויות החשמל של הארגון. זאת, מתוך התפיסה שככל שנחסוך יותר ללקוחותינו, כך הערך המשותף שלהם ושל הסביבה יגבר וזהו רווח נקי לכולם"

איך מבצעים תהליך של התייעלות אנרגטית?

ביקשנו מאיציק להסביר בקווים כלליים איך מתנהל פרויקט של התייעלות אנרגטית:

"בשלב הראשון מבצעים מדידת אנרגיה, כלומר אנחנו ממפים את חלוקת האנרגיה הפנימית  בארגון ומבינים, באמת, מה כל רכיב במערכת צורך. ללא המדידה הזו וקבלת מפת אנרגיה מדויקת, לא ניתן לנהל אנרגיה. אחרי המדידה, כשהתמונה פרושה לפני, אני מבין כיצד מתנהלת חלוקת האנרגיה במתקן, ומכאן אלו פעולות עלינו לנקוט אשר יובילו לחסכון באנרגיה".

לאחר שזוהו הצרכנים בהם יש בזבוז אנרגיה, מתחילים לטפל במוקדי הבזבוז להשגת חיסכון מקסימלי. איציק מדגים ומפרט:

"למשל, בהרבה ארגונים  קמעונאיים מערכת המאור ממשיכה לפעול שלא לצורך גם אחרי שעות הפעילות. במקרים כאלה אנחנו יודעים לספק פתרונות התראה בזמן אמת ואפילו התערבות יזומה. מלבד זה יש הרבה פתרונות טכניים שכרוכים בהחלפת רכיבים ושדרוג תשתית שיכולים להביא לחיסכון ניכר באנרגיה וזאת המומחיות שלנו".

 

מעוניינים לחסוך באנרגיה גם בעסק שלכם?
צרו איתנו קשר ונבחן את פוטנציאל החיסכון והגדלת הערך לחברה שלכם ולסביבה כולה.

עשוי לעניין אותך גם...