מאת המערכת

איך בזכות מודל של ליסינג תפעולי המעביר את האחריות לניהול מערכת הקירור לידינו, אפשר לקבל החלטות נכונות המשתלמות גם ללקוח וגם לספק, להביא לשיפור במערכת הקירור ולהתייעלות אנרגטית המתורגמת לרווח מהיר.

באחד מהפרוייקטים האחרונים שביצענו, הלקוח בחר בפעילות במודל של ליסינג תפעולי ל-10 שנים ובו התחייבנו להוסיף ללקוח 50% תפוקה ללא שינוי בצריכת החשמל. במסגרת ההסכם, השתמשנו במודל של "אסקו" המאפשר להשיג מימון עבור שדרוג המערכת באמצעות החסכון האנרגטי ארוך הטווח שנוצר עם השימוש במערכת משופרת. במקרה שלפנינו, ההסכם חילק את "הרווח" הנוצר מהחסכון שווה בשווה – ממחצית מהסכום נהנה הלקוח ומהיתרה נהנים אנחנו.

GVK

מימון מהחסכון = כסף זמין לשדרוג מהיר ומוצלח

בכל מערכת קירור יש מעבה, האחראי לפלוט חום מהאזור המקורר ולקרר את הגז במערכת. ישנם מעבים מסוגים שונים – עומדים, שוכבים, בתצורת V, בעלי יכולות שונות של דחיית חום, ותצורות שונות של שטח מעבר החום. לפעמים ההכרעה תיפול בהתאם לתנאים הסביבתיים הייחודיים לפרויקט, לפעמים בהתאם למשקל המעבה, ולעתים לפי מספר המאווררים וקוטר הכנפיים שלהם, המשפיעים על צריכת החשמל.

בפרויקט המדובר העדפנו התקנה של מעבה הכולל שטח החלפת חום ומאווררים גדולים, על פני המקבילה הנפוצה והזולה יותר. מאווררי המעבה הגדול מסתובבים לאט יותר ממאווררים קטנים, וכוללים משנה תדר. בכך, הוא מספק את אותה התפוקה וצורך פחות חשמל.

למרות היתרון המוכח של המעבה הנבחר, הוא אינו פופולארי כמו מקבילו בגלל העלות הגבוהה שלו – פי שניים ממעבים אחרים. במודל הליסנג התפעולי כל הוצאות השדרוג נופלות על הספק וכך גם הפעם, אבל בחישוב פשוט מצאנו שהמעבה היקר עשוי להניב חיסכון של 100 אלף שקל בשנה בצריכת החשמל, שהם מיליון שקל המתחלקים בין הלקוח ובינינו על פני תקופת ההסכם, ומותירים לנו רווח נאה למרות העלויות הנוספות.

לבחור את המעבה הנכון לקח לנו שעתיים.

 

יש לכם שאלות? דברו איתנו:

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

עשוי לעניין אותך גם...