איך מצליח עולה חדש מאוקראינה- בקושי ארבעה ימים בארץ, שלא דובר מילה בעברית ולא מכיר את המקצוע, להפוך תוך שמונה שנים מעוזר טכנאי, למנהל השירות של GVK?  והאם יש קשר בין ארכיטקטורה למערכות קירור תעשייתי ? ישבנו לשוחח עם אנדריי על התפקיד החדש וסיימנו את השיחה מלאי השראה.

אנדריי צ'יצ'וטקין‎ הגיע לחברה לפני שמונה שנים, עולה חדש מאוקראינה, בקושי ארבעה ימים בארץ וכבר מתחיל לעבוד בGVK- בישראל כעוזר טכנאי. כך, כשהוא לא שולט בשפה או במנטליות, לא ממש מכיר את המקצוע, אבל מלא במוטיבציה ללמוד, הוא מצליח להשתלב ולהפוך להיות חלק, ולפעמים די בכך.

היום הוא מנהל השירות של החברה, אחראי על הניהול השוטף של הטכנאים ומתן שירות לכלל לקוחות החברה. בנוסף לכך, הוא אחראי על גיוס כוח האדם והקצאתו לביצוע פרויקטים, על בחינת הרמה המקצועית של הטכנאים, בניית תהליכי העבודה וגם על מדידת תפוקות העובדים ויעילות איכות העבודה.

העובד החברותי ביותר בGVK

כולם בחברה מכירים את אנדריי, זוכה שנה שנייה ברציפות בתואר העובד החברותי ביותר בGVK-. בשיחה שקיימנו עמו השבוע לרגל הקידום לתפקיד החדש, פגשנו איש עבודה צנוע  שלמרות שהוא אוחז בשני תארים מתקדמים בהנדסה וארכיטקטורה וותק של 13 שנים כסמנכ"ל חברת בנייה באודסה, הוא עדיין שומר על צניעות וחוש הומור מפותח.

אנדריי מספר בשפתו הייחודית, על החיים כישראלי, על ההשתלבות ב-GVK שהפכה למשפחה, ועל הקושי שהוא חווה בימים אלו של מלחמה באוקראינה, כשהחיים באודסה שהשאיר מאחור מתפרקים, וחייהם של בני משפחה וחברים שנשארו שם ממשיכים להיות בסכנה.

סיפור הצלחה

אנדריי נקלט בחברת GVK בקלות יחסית. הוא מספר שעוד כשהיה באודסה, לפני העלייה לארץ, בן משפחה העובד בחברה סיפר לו על התפקיד והציע לו להגיש מועמדות, וכך עשה. העובדה שהוא עולה חדש עם אפס ניסיון בתחום, לא פגעה בהעסקתו. ב-GVK הסתמכו על ההמלצה החמה, מהר מאוד זיהו את הפוטנציאל ועשו את המירב כדי לחנוך, לתמוך ולסייע לאנדריי בהשתלבות בחברה ובכלל בארץ ישראל. פעם היה זה בתרגום חומרים והדרכה על מערכת קירור ופעם אחרת בריהוט הסלון והמטבח. בזכות העזרה של הקולגות, חלקם עולים חדשים עם סיפור דומה לשלו, הוא מצליח להתגבר על הפערים בשפה ובידע ובתוך חצי שנה להתקדם מתפקיד עוזר טכנאי – לטכנאי.

רוצים אותך בבית

מנהל השירות של GVK זה תפקיד עם אחריות. היום מתחיל בשש בבוקר ושיחות הטלפון, בין 50-90 שיחות ביום, ממשיכות עד השעות הקטנות של הלילה. האתגר הוא כפול – מצד אחד ניהול מקצועי ומתן תמיכה לטכנאים בשטח, ומן הצד השני, ניהול שביעות הרצון של הלקוח.

הימים עמוסים, העבודה אינטנסיבית, והאחריות גדולה. בשגרה, אין הרבה זמן פנוי, וכשיש כזה, אנדרי יוצא עם המשפחה לטייל בטבע, לפעמים לאיזו תערוכה טובה או מופע ייחודי שמגיע לארץ. "זה בזכות האישה", הוא אומר בצניעות. שגרה מבורכת, שקטה, שעליה מעיבות בחודשים האחרונים חדשות הפלישה הרוסית לאוקרינה.

באודסה הבית שבו נולד וגדל, עוד מתגוררים בני משפחה רבים וחברים, והדאגה וחוסר האונים קשים ומכבידים, ולפעמים קשה להשאיר את המלחמה בבית ולא להביא אותה לעבודה. ב-GVK החליטו שלא להישאר אדישים ולקלוט באפריל האחרון עובד שנמלט עם בני משפחתו לארץ – אישה ושלושה ילדים. זה המעט שאפשר לעשות, אבל הנתינה הזו, התמיכה גם מחוץ לגבולות הארץ היא מה שהופך את GVK למה שהיא – בית, משפחה.

"אין לי סוף"

GVK היא חברה משפחתית במלא מובן המילה, וככזו היא ממשיכה לקדם ולקדש ערכים של עזרה לזולת תמיכה הדדית, וקהילתיות. הדבר בא לידי ביטוי החל מהמנכ"ל וההנהלה הבכירה ועד אחרון העובדים. לכל עובד ועובדת יש מרחב לגדול בו, בלי קשר לארץ המוצא, השפה או הדת. המשאב האנושי הוא חשוב ויש להעריך ולשמר אותו. בייחוד לאור המחסור הגורף בעובדים במשק.

GVK מעדיפים להשקיע בעובדים הקיימים, בהכשרות מקצועיות ובבניית תוכניות אופק, וזאת כחלק מאסטרטגיית הצמיחה שעוברת החברה בשנים האחרונות. הרצון הוא לזהות עובדים מוכשרים מתוך החברה, בעלי פוטנציאל קידום. אפשר לסכם זאת במילותיו של אנדריי: "אין לי סוף. אני מקווה בכל יום להמשיך וללמוד, להתקדם ובעיקר לקדם ולפתח את העובדים שלי מקצועית".

חברת GVK בשם כל העובדים, מאחלת לאנדריי הצלחה רבה בתפקידו החדש ומאמינה שהוא יצטיין בו כפי שעשה בכל התפקדים שקדמו לו, בשמונה השנים האחרונות.

 

עשוי לעניין אותך גם...