מגוון אדיר של מוצרי מזון, תרופות, פרחים, ציוד למעבדות וחומרי גלם שונים, חבים את איכותם ואורך חיי המדף שלהם – לחדרי קירור יעילים המאפשרים לאחסן את המוצרים הרגישים תוך קירור והקפאה רציפים. על מנת לשמור על חדרי הקירור בתפקוד מיטבי ללא תקלות, יש להקפיד על ביצוע טיפולי תחזוקה שוטפת בזמן. כך תשמרו על חדרי הקירור שלכם, על מנת שישמרו את המוצרים במצב מעולה בכל עת.

חדר קירור

חדר קירור: מהו וכיצד משתמשים בו?

חדר קירור נועד על מנת לאפשר אחסנה רציפה של מוצרים שונים במגוון רחב של ענפי תעשייה, תוך שמירה על קירור או הקפאה בתנאי טמפרטורה ולחות מבוקרים.

מדובר למעשה בשטח אחסון לכל דבר, המותאם לסוג הסחורות שאמורות להיות מאוחסנות בו, הן מבחינת תצורת החדר והן בכל הנוגע לתנאי הקירור הנחוצים.

ירקות ופירות, מוצרי חלב, דגים או בשר, מנות מזון וארוחות מוכנות, תרופות, חומרי מעבדה או מוצרים רגישים אחרים – לכל סחורה תנאי האחסון והקירור הייחודיים לה, על מנת לשמרה במצב טרי, איכותי ומיטבי לאורך זמן.

לכן, בכל חדר קירור משולבות מערכות פיקוד ובקרה, שמאפשרות שליטה מלאה בתנאי הטמפרטורה והלחות הנדרשים לאחסון מיטבי של סחורות שונות.

 

חדרי קירור – תכנון, הקמה והתקנה

בין אם בוחרים בחדר קירור מובנה או כזה שנבנה על בסיס התאמה אישית לצרכי הלקוח, חובה להסתייע בחברה אמינה ומנוסה המתמחה בקירור תעשייתי על מנת לוודא הקמה והתקנה תקינים וחסכוניים באנרגיה.

חברת GVK פתרונות קירור, מובילה את תחום הקירור התעשייתי בישראל, ומציעה גישה מהפכנית של חוזה בליסינג תפעולי המשלב תכנון, הקמה, תחזוקה והתייעלות במערכות הקירור וההקפאה.

שלב התכנון מגיע לפני הקמת חדרי הקירור והתשתיות הנלוות להם (לרבות גופי הקירור ומערכות הפיקוד והבקרה) והוא כולל מיפוי של צרכי האחסון וצריכת האנרגיה במפעל או בית העסק.

מיפוי מוקדם מבטיח תוצאה יעילה, שחוסכת משמעותית בעלויות התפעול, מצמצמת את הפחת ומסייעת להארכת חיי המוצרים.

 

מערכות הפיקוד והבקרה

חדרי קירור חייבים לכלול מערכת פיקוד ובקרה, על מנת לאפשר שליטה מלאה ורציפה בתנאי הטמפרטורה והלחות.

'קסם 2000',  מערכת הפיקוד מבית GVK, מספקת ניהול בקרה אינטגרטיבית למקררים תעשייתיים, ונחשבת למשוכללת ולמתקדמת מסוגה.

'קסם 2000' מאפשרת בקרה מדויקת על תנאי הטמפרטורה והלחות, וכן מגוון מנגנוני התראה, דיווח למכשיר הטלפון הנייד ושליטה מרחוק.

כך ניתן לאפשר איתור מידי של תקלות בזמן אמת, ולהבטיח תנאי אקלים מבוקרים בכל עת, גם מרחוק וללא תלות בנוכחות פיזית בשטח המפעל.

שימוש במערכת מבטיח לעסק 'אפס תקלות', כלומר פרק זמן שאינו עולה על 24 שעות מרגע זיהוי התקלה ועד לתיקונה והטיפול המלא בה.

כך ניתן למנוע לחלוטין מצב של השבתת מערכות הקירור, ללא כל פגיעה בסחורה, כך שבהיבט של הלקוח, ניתן לומר שהמערכת פועלת ללא תקלות כלל.

בפועל, מערכת 'קסם 2000' מבטיחה לעסק שיפור ביצועים, חיסכון אנרגטי ו-"שקט תעשייתי".

 

 

טיפולים תקופתיים בחדר הקירור

חדרי קירור תעשייתיים, המהווים את הליבה התפעולית של כל מפעל ובית עסק המשווק מוצרים שמאוחסנים בקירור, כוללים מערכות מורכבות, שדורשות תחזוקה שוטפת.

מערכות המדחסים, המנועים, המאיידים ובפרט מנגנוני השליטה הפיקוד והבקרה, תלויים בביצוע ביקורות וטיפולים תקופתיים, שבכוחם להבטיח פעילות תקינה במינימום תקלות.

מודל הליסינג התפעולי שמציעה חברת GVK  מעניק ללקוחותיה שירות מקיף, הכולל ביקורים סדירים של טכנאי, בתדירות שנקבעת על פי סוגי המערכות שהותקנו במפעל, שטח חדרי הקירור ועומס העבודה השוטפת בהם.

 

אחריות על תיקון תקלות

חברת GVK נושאת באחריות מלאה על תיקון תקלות וליווי מתמיד ללקוחותיה, נוסף על שירותי התחזוקה השוטפת, הכוללים גם ניטור ובקרה מרחוק באמצעים טכנולוגיים חדשניים.

הודות לכך, תוכלו ליהנות משקט תעשייתי, כשכלל צרכי הקירור ומניעת התקלות והבלאי מקבל מאתנו מענה מלא ורציף.

באפשרותכם לבחור את המסלול המתאים לכם מתוך מגוון מסלולים:

  • שירותי תיקונים ותחזוקה בתשלום לפי שעות.
  • 'ליסינג תפעולי' הכולל אחריות מקיפה בתשלום של ריטיינר חודשי
  • 'ליסינג תפעולי' הכולל אפשרויות מימון לשדרוג המערכות הקיימות והשתתפות ברווחים עתידיים על החסכון המצטבר במודל של 'אסקו' – עוד על האפשרות הזו בפירוט מטה.

 

מהפכת בשיטת המימון

חברת GVK בנתה מודל מימוני מהפכני, המבוסס על אומדן היקף החיסכון הצפוי לכל לקוח לטווח הארוך, על מנת להשקיע את הסכום האמור בהשבחת מערכות הקירור. המודל נשען על מודל כלכלי הקרוי "ESCO" , אשר במסגרתו גם הלקוח וגם הספק מרוויחים מהחיסכון הטמון לאורך זמן כתוצאה מתהליכי השבחה והתייעלות אנרגטית.

מודל זה נחשב למהפכני משום שהוא מפחית מהעומס הכלכלי של הלקוח, ובנוסף הוא נהנה משירותיה של GVK כחברת השקעות שפועלת להשבחת המערכות וניהולן השוטף.

 

יתרונות תחזוקתם של חדרי הקירור עם חברת GVK

אין ספק שלתחזוקה של מערכות וחדרי הקירור בעזרת חברת GVK יתרונות רבים ומשמעותיים:

  • אמינות, ניסיון וידע מקצועי מקיף: חברת GVK מחזיקה במוניטין וניסיון של למעלה מעשרים שנות פעילות ומובילה את תחום מערכת הקירור בארץ.
  • תכנון, הקמה, תחזוקה והתייעלות תחת גג אחד: אין צורך לבזבז זמן וכסף על פנייה לחברות שונות לטובת תחזוקת מערכות הקירור, התייעלותן האנרגטית והחלפתן בחדשות – עם GVK נהנים מכל היתרונות תחת גג אחד.
  • התייעלות אנרגטית: התייעלות אנרגטית חוסכת משמעותית בעלויות התפעול, מצמצמת את הפחת ומסייעת להארכת חיי המוצרים.
  • 'אפס תקלות': הודות למערכת 'קסם 2000' המאפשרת בקרה מדויקת על תנאי הטמפרטורה והלחות, וכוללת מנגנוני התראה, דיווח למכשיר הטלפון הנייד ושליטה מרחוק – ניתן להגיע לאפס תקלות ולחיסכון אדיר.
  • 'שקט תעשייתי': שיטת הליסינג התפעולי בשילוב עם בקרה מתקדמת המספקת מערכת 'קסם 2000', מעניקים לעסקים 'שקט תעשייתי' ללא הפסדים כספיים ועוגמת נפש הכרוכה בתקלות בלתי מתוכננות.
  • שיטת מימון מהפכנית: מימון ההתייעלות האנרגטית במודל ESCO" ", מאפשר ללקוח ולחברת GVK כספק וחברת השקעות גם יחד, להרוויח מהחיסכון הטמון לאורך זמן בתהליכי השבחה והתייעלות אנרגטית, ללא השקעה ראשונית מצד הלקוח.

לסיכום, הדרך הנכונה בה מנהלים שומרים על חדרי הקירור בעסק כיום מתחילה מהתקשרות עם GVK, שמאפשרת להתקדם למערכות קירור חסכוניות, יעילות וחדישות, וליהנות משירותי תחזוקה ותיקונים סדירים, המבטיחים פעילות רציפה במינימום תקלות.  

עשוי לעניין אותך גם...