מערכת הקירור מהוות את הלבה התפעולית במפעלים וחברות רבים, כשכל תקלה בהן גוררת הפסדים כספיים כבדים, הן ברמה התפעולית, הן בפחת של סחורות והן מבחינת שיבוש השירות הניתן ללקוחות.
לצד החשיבות הרבה בשמירה על טיפולים תקופתיים סדירים למניעת תקלות, במצב של תקלה בלתי מתוכננת באחת ממערכת הקירור במפעל, עולה צורך דחוף ובהול לטכנאי קירור תעשייתי.

אז כמה בעצם עולה שעת טכנאי קירור תעשייתי, כיצד ניתן לצמצם תקלות ועלויות תפעול של מערכות הקירור ומהי הדרך היעילה והמשתלמת ביותר לטפל בהן ולמנוע אותן?

טכנאי קירור

טכנאי קירור תעשייתי – מי הוא ומה תפקידו?

טכנאי קירור תעשייתי, מחזיק בידע מקצועי אודות כל סוגי מערכות הקירור וההקפאה בקיימות כיום בשוק.  עליו לגלות בקיאות בתיקון ובתחזוקה של חדרי קירור, מקררים תעשייתיים, שוקי פריזר או כל מערכת קירור אחרת של מי מהיצרנים הקיימים בתחום.

מהמקצועיים שבהם ניתן לצפות לידע ולהבנה גם בכל הקשור לציוד האלקטרוני ומערכת הבקרה הנלוות להן. בעת האחרונה צמח בענף תחום נוסף הנקרא "מנהל מערכות קירור" – איש מקצוע שניחן לא רק בידע טכני מתקדם אלא גם בהבנה מלאה לצרכי הלקוח, ובכך מהווה חוליה מרכזית ביישום של אסטרטגיית "אפס תקלות". חברת GVK היתה הראשונה להסב את טכנאיה למנהלי מערכות קירור באמצעות מערך הכשרות פנים ארגוני וזאת, על מנת לקדם את מודל הפעילות הייחודי של החברה – הליסינג התפעולי במערכות הקירור – שיוצר התקשרות ארוכת טווח עם הלקוחות באמצעות "השגרירים בשטח" – מנהלי מערכות הקירור.

 

תשלום לטכנאי לפי שעה – האם זה באמת משתלם?

מנהל חכם יודע להימנע מתקלות ומשברים, במקום להשקיע משאבים רבים על מנת לפתור אותם.

בכל פעם שיש תקלה במערכות הקירור במפעל, נגרמים הפסדים כבדים, שלרוב מלווים בעוגמת נפש ולחצים לא מבוטלים, ולעתים גם בפגיעה בשירות הניתן ללקוחות ובשמה הטוב של החברה.

לכן, טבעי שברגעי משבר בלתי מתוכנן תבקשו טכנאי קירור אמין וזמין. אבל יח עם זאת חשוב לזכור שהצרכים שלכם לעולם לא מסתכמים בתחזוקת שבר ויש לתת את הדעת גם לתחזוקה מונעת, כזו שתמנע את התקלה הבאה או זו שלאחריה.

לכן, מחיר ביקורו של הטכנאי מהווה חלק פעוט בלבד מהעלויות והמשאבים שהולכים לאיבוד במקרים של תקלה, ולמעשה משתלם הרבה יותר להיעזר במנוי לשירות תחזוקה ותיקונים למערכות הקירור בחברה. חברת GVK מציעה באמצעות הליסינג התפעולי העברת האחריות המלאה לתפעול ותחזוקת מערכות הקירור לידיה. באמצעות כך, מנהלי מערכות הקירור פועלים לפי העקרון של תחזוקה מונעת ומגשימים הלכה למעשה את הצרכים של הלקוח ושל הספק גם יחד.

 

עוברים מטכנאי תחזוקה למנהלי מערכות קירור בליסינג תפעולי

חברת GVK מובילה למהפכה בתחום מערכות הקירור התעשייתי בישראל בהיותה החלוצה להציע ללקוחותיה מודל של 'ליסינג תפעולי' למערכות הקירור שלהם. בכך, מצליחה החברה להתגבר על החסרונות שבהעסקת טכנאי תחזוקה המתבסס על תפיסה מיושנת של 'תחזוקת שבר', ובמקום, לעבוד עם מנהלי מערכות הקירור של החברה שלא רק נחשבים למנוסים בתחומם, אלא גם מונחים לדואג לתחזוקה מונעת באיחוד אינטרסים בינם כנציגי GVK לבין הלקוח.

הסבת טכנאי התחזוקה למנהלי מערכות קירור הוא מרכיב מרכזי במודל, אך לא בלעדי. הודות לשימוש במודל 'ESCO' מספקת GVK ללקוחותיה בחירה באפשרויות מימון מתקדמות שבהן GVK משביחה ומשדרגת את מערכות הקירור על חשבונה והתמורה מתקבלת מהחסכון המצטבר במסגרת התקשרות ארוכת הטווח בין הצדדים. רק בחברת GVK  המובילה את תחום מערכות הקירור לתעשייה בישראל, ומונה עשרות טכנאים בפריסה ארצית רחבה, לצד מנהלים טכניים ומנהלי לקוחות, קיימת גם אפשרות לאחריות כוללת בריטיינר בשיטת הליסינג התפעולי.

מכאן, שבעוד שטכנאי תחזוקה מספקים לכם שקט רגעי, כמו פלסתר לפצע עמוק, מנהלי מערכות קירור שעובדים במסגרת של ליסינג תפעולי הם לשם השוואה, כירורגים המציעים טיפול מקיף ויעיל במערכות הקירור המספק ללקוחות 'שקט תעשייתי' וחסכון כלכלי לאורך זמן.

 

 

עשוי לעניין אותך גם...