בשנים האחרונות גוברת בישראל ההכרה בחשיבות ההתייעלות האנרגטית בתחום הקירור התעשייתי, כמו במקומות רבים בעולם. מי שמובילה ומקדמת את המהלך הזה בשוק המקומי היא חברת GVK.

היות שהשוק מתעורר ומחפש פתרונות שיעזרו לו לחסוך כסף ולעמוד בתקינה החדשה, חברת GVK נמצאת בעיצומו של מהלך התרחבות וצמיחה שמתבטא גם בקליטה של כוח אדם חדש ואיכותי. כחלק מהמהלך מונה המהנדס אמיר קראוס לסמנכ"ל לתחום התפעול בחברה, ועושה בימים אלו את צעדיו הראשונים בתפקיד. מהי תפיסת עולמו וכיצד הוא תופס את תפקידו החדש?

ניסיון בתחומי הייצור, התפעול, הלוגיסטיקה וההפצה

אמיר קראוס, בן 51, נשוי ואב לשלושה, מביא עמו ניסיון עשיר. בהכשרתו הוא מהנדס תעשייה וניהול, בוגר הטכניון בחיפה וכבר למעלה משני עשורים הוא ממלא תפקידי מפתח בתעשייה, "מאבטחת מידע ותקשורת מחשבים, דרך הקמה ותפעול של מערכי הפצת דואר ועיתונים, מערכות שילוט ומערכות לייצור והפצת תכשיטים ועד ניהול יצור בתעשיית הפארמה", הוא מסביר.

"בתפקידי הקודם שימשתי כסמנכ"ל התפעול של חברת טננגרופ שמתמחה בייצור תכשיטים בהתאמה אישית. נכנסתי לתפקיד ב-2014 וניהלתי מאות עובדים ומערכת הפצה ללקוחות בכל העולם. לפני כן, עבדתי שנתיים בחברת טבע כמנהל תחום במערך הייצור".

WIN WIN ללקוח, לחברה ולסביבה

את הניסיון המגוון והראייה הרב תחומית מביא עמו אמיר לתפקיד החדש. על חברת GVK הוא אומר: "זיהיתי חברה מאוד מעניינת ביכולות הטכנולוגיות, עם חזון מגובש בתחום ההתייעלות האנרגטית ופתרון שמייצר WIN WIN ללקוח, לחברה ולסביבה".

מה הם תחומי האחריות של סמנכ"ל תפעול בחברה כמו GVK?

"אני אעסוק בתחום השירות, בניהול הפרויקטים, ניהול המוקד, בשירותים ההנדסיים של החברה – בסיוע לפתרונות בשטח ולתחומי המחקר והפיתוח. חשוב לי לציין שלכל התחומים מנהלים מנוסים ומעולים. אני זה שאמור לתת מבט על ולעזור לשפר את הביצועים ואת שיתוף הפעולה בין המחלקות באופן שייצר יותר סינרגיה ארגונית. אני מתכוון לייעל את ממשקי העבודה בין מחלקות אלו למחלקות אחרות בחברה כמו מחלקות הכספים, המכירות, הרכש וניהול המלאי".

קראוס מסכם: "אני נלהב מהיכולת של GVK להציע פתרונות חכמים שמצד אחד מאפשרים שקט תעשייתי ורמת שירות גבוהה, ומצד שני מביאים חיסכון בכסף, התייעלות אנרגטית ושיפור איכות הסביבה. השילוב מייצר ערך מוסף משמעותי ללקוחות ויתרון תחרותי ל-GVK".

עשוי לעניין אותך גם...