בינואר האחרון מונתה יוספה הורביץ למנהלת משאבי אנוש בחברת GVK, תפקיד חדש במבנה האירגוני של החברה. ההחלטה למנות מנהלת משאבי אנוש במשרה מלאה היא תולדה של תהליך רה-ארגון וצמיחה שעוברת החברה בשנים האחרונות, וההכרה בכך שהמשאב החשוב ביותר של חברה שמספקת שירות  הוא המשאב האנושי.

לא מדובר במינוי חיצוני. קודם למינוי זה, הייתה הורביץ מנהלת המכירות של GVK. לכאורה, שני תפקידים שונים לחלוטין, אז מדוע היא סבורה שמדובר בהתפתחות טבעית?

הנחיית קבוצות והדרכת טיולים בחו"ל

יוספה הורביץ  עברה במסלולה המקצועי מספר גלגולים ושינויים. היא מילאה תפקידים שונים בענף ההייטק בתחומי השיווק, היבוא ויצוא, הרכש ומשאבי האנוש, כך שעולם זה אינו זר לה. בשלב מסוים עברה להנחיית קבוצות, עם התמחות בתחום המכירות.

בהמשך הוסיפה יוספה הורביץ רובד נוסף לקריירה ועסקה גם בהדרכת טיולים בחו"ל. היא הדריכה טיולים ברוסיה, סקוטלנד, סין ודרום אפריקה, עד פרוץ מגפת הקורונה והשבתת ענף התיירות. כתוצאה מהיכרות רבת שנים עם החברה, יוספה הצטרפה למחלקת השיווק והמכירות של GVK, ומהר מאוד מונתה למנהלת המחלקה, תפקיד שמילאה במשך כשנה וחצי.

במהלך התקופה לקחה הורביץ חלק בתהליך הרה-ארגון והפיתוח הניהולי בחברה. התהליך לווה על-ידי יועץ חיצוני, שהמליץ לגייס אותה  לניהול משאבי האנוש ב-GVK במשרה מלאה,, וליישם תהליכי גיוס ומיון ייחודיים לחברה ולענף הקירור.

המשאב העיקרי שלנו הוא האנשים

"אנחנו חברה שנותנת שירות. המשאב העיקרי שלנו הוא אנשים, ואת זה צריך לנהל. כשהבינו שחייבים מנהלת משאבי אנוש והציעו לי את התפקיד, הייתה לי ההתלבטות. אהבתי את התפקיד הקודם, אך האתגר החדש משך אותי, ובצדק. אני נהנית מהעבודה ואוהבת את מה שאני עושה", מודה הורביץ.

על הקשר בין שני התפקידים היא אומרת: "עסקתי במכירות והתמחיתי בהנחיית קבוצות, וכישורים אלה משמשים אותי מדי יום גם בתפקיד החדש. מאמצי השיווק מופנים פנימה. לא קל לאנשים לשנות הרגלים של שנים, וגם היום אני צריכה 'למכור' את הרעיונות שלי ולהוכיח את עצמי".

תחומי האחריות של הורביץ מגוונים – "אני עסוקה בשיפור תנאי העובדים, כולל  הסכמים וחוזי ההעסקה. אני אחראית על פרסום, גיוס ותהליכי מיון וקליטה של עובדים חדשים – טכנאים ומנהלים כאחד. כשנכנסתי לתפקיד, למשל, התבקשתי  לאתר סמנכ"ל תפעול חדש, ובאותה נשימה גם למצוא לעצמי מחליף במחלקת המכירות. שתי המשימות בוצעו לשמחתי בהצלחה. אני אחראית גם על ארגון אירועים ושיפור המורל ושביעות הרצון של העובדים.- בכל שנה חוגגים את יום ההולדת של החברה, שנוסדה ב-1.1.2000, אלא שהשנה נאלצנו לעשות את האירוע בזום בגלל הקורונה. ומה מקבלים ביומולדת אם לא "שקית הפתעות?" לאז כל העובדים קיבלו לביתם משלוח עם מארז מפנק אותו פתחנו יחד. היה ליין-אפ לאירוע,  נאומים מרגשים של מנהלים ועובדים, ואפילו תחרות נושאת פרסים של עובד מצטיין בקטגוריות שונות ובחירות אונליין דרך הנייד".

שיעורי עברית ופליטים מאוקראינה

אחת היוזמות היפות שיוספה הורביץ הספיקה להוציא לפועל, היא אולפן עברית לעובדים שמעוניינים בכך. ב-GVK מועסקים יוצאי חבר העמים לשעבר, וחלקם עדיין מתקשים בשפה העברית. הקורס נפתח השבוע והעובדים שמעוניינים לשפר את העברית שלהם (יוספה מדגישה שמדובר בבחירה אינדיבידואלית של כל עובד) משתתפים בקורס על חשבון החברה.

דבר נוסף שקרה השבוע ושיוספה גאה בו, זו העובדה שהחברה קלטה לעבודה פליט מהמלחמה באוקראינה, שהגיע לארץ עם משפחתו. "הבחור הגיע עם משפחתו במרץ, ובאפריל כבר החל לעבוד אצלנו כעוזר טכנאי בתחום הקירור. עושה רושם שהוא נקלט יפה", היא אומרת, ומסכמת – "ההבנה שכאשר העובדים מרוצים גם הפרודוקטיביות והרווחיות גדלות, ומדובר ב-Win Win, היא חלק מה-DNA של החברה. אני חושבת שאני יכולה להטיב עם העובדים וזו הרגשה נהדרת".

עשוי לעניין אותך גם...