אי אפשר לזלזל בסעיף הוצאות החשמל של עסקים גדולים. בענפי המזון, המסעדנות, התרופות והטכנולוגיה, מערכות הקירור מהוות חלק ניכר מההוצאה על אנרגיה והן נוטות לזלול את משאבי הארגון ללא הפוגה. לכן יש חשיבות גדולה בבנייה חכמה של חדרי קירור, שמתחילה כבר בשלב התכנון. ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על תכנון חדרי קירור – למען חיסכון לטווח הארוך בהוצאות החשמל.

בניגוד למשתמע, חדרי קירור לא נועדו רק לקרר את המוצרים שלנו. חדר קירור מהווה סביבה מבוקרת ואטומה שבה יש הקפדה על הטמפרטורה אך לעיתים קרובות גם על פרמטרים אחרים, כמו שיעור לחות ואחוז החמצן. כתוצאה מכך, כבר בשלב התכנון עלינו להגדיר בצורה מדויקת את צרכי הארגון שלנו – ועל בסיסם את היכולות של חדר הקירור.

מעבר לכך, יש להחליט על גודל חדר הקירור. מצד אחד, אסור לנו לבנות חדר גדול מדי שיוביל להוצאות אנרגיה מנופחות ולא יפעל בקיבולת מלאה. מנגד, עסק שנמצא בתהליך התרחבות או שצפוי להיכנס למהלך התרחבות בעתיד – לא רוצה לגלות כעבור שנה או שנתיים שחדר הקירור שלו לא מסוגל לעמוד בדרישות.

לכן יש לחשב במדויק את גודל חדר הקירור הרצוי, בהתבסס התכניות העתידיות של החברה. על בסיס זה ניתן להגיע לגודל המינימלי של חדר הקירור שיתאים לצרכי העסק.

בנוסף, חשוב להבדיל את הצרכים השונים של מפעלי מזון, מפעלי תרופות או מסעדות. מן הסתם דרישות הקירור של כל סוג עסק שונות ועל כן חדרי הקירור שלו אמורים להיות שונים. כדאי לוודא שהמערכות שבהן אנו בוחרים מתאימות במיוחד לעסק שלנו. מסעדה שתפעיל חדר קירור של מפעל תרופות תוציא קרוב לוודאי סכומים מנופחים על חשמל.

עסקים רבים מחליטים ובצדק – לרכוש את מערכות הקירור האיכותיות ביותר. זו ללא ספק הבחירה החכמה, אבל ההשקעה לא נגמרת במערכות הקירור עצמן. למעשה, הבידוד והאיטום של קירות החדר, התקרה, הרצפה והדלתות שבהן נבחר יכולות להשפיע בצורה משמעותית על יעילות הקירור. השקעה בבידוד איכותי יכולה לחסוך סכומי כסף גדולים מאוד בעתיד.

זה נכון גם לגבי התקנה מוצלחת של מערכות הקירור, המדפים, הדלתות ופתחי האוויר. אסור להתפשר על התקנה לא מקצועית בידי אנשים שאינם מכירים את עולם הקירור. טכנאי קירור מקצועיים יכולים לזהות בזמן אמת טעויות בהתקנה שיפגעו בפעילות הקירור בהמשך.

בנוסף, ייתכן כי כדאי לכם להשקיע במערכות פיקוד ובקרה חיצוניות – בעלות יכולות לשליטה מרוחקת בטמפרטורה ולזיהוי תקלות. בצורה הזאת תוודאו ששום תקלה או טעות אנוש לא יחמקו מתחת לרדאר שלכם.

החיסכון של תכנון ובנייה חכמה

השקעה בשלב התכנון והבנייה של חדר הקירור יכולה להוביל לחיסכון במשאבים בטווח הקצר, הבינוני והארוך. חיסכון זה מתבטא גם בשעות עבודה שייחסכו וגם בחשבון חשמל נמוך ככל האפשר. מהתאמה מיוחדת של חדר הקירור לצרכי העסק שלכם ועד להקפדה על בידוד תרמי מקצועי – בשורה של צעדים לא מסובכים ניתן להבטיח חיסכון כספי משמעותי.

עשוי לעניין אותך גם...