אחד הדברים שמאפיינים את GVK זה ההון האנושי של החברה. כחלק מה-DNA שלה, החברה מאפשרת לכל עובד להוציא לפועל ולהבליט את כישוריו ולהוביל תהליכים שגם החברה מרוויחה מהם. הסיפור של טופז הורביץ הוא דוגמה מצוינת לכך. הורביץ, בן 31, הגיע ל-GVK לפני כשלוש שנים כעוזר טכנאי להתקנות ותיקונים בשטח. "עם הידיים במדחסים ובמקררים", הוא מתאר את התפקיד.

טופז התגלה כעובד חרוץ שלומד מהר, אך חשוב מכך, התברר שהוא בעל רקע וידע רב במדעים ושיטות מחשוב. ב-GVK זיהו את הפוטנציאל ועד מהרה הוא מצא את עצמו כפרויקטור ומנהל מוקד ההתראות של GVK, שמאפשר ללקוחות לישון בשקט.

מוקד התראות של GVK

כאשר מדברים על מוקד בארגון, מתכוונים בדרך כלל למוקד שירות והזמנות. המוקד של GVK הוא מוקד מסוג שונה וגם דרכו אפשר ללמוד על הגישה החדשנית של החברה. "מערכות קירור תעשייתי הן מערכות מאוד מורכבות ואנחנו תמיד שואפים לחבר את המערכות של הלקוחות שלנו ליחידת תקשורת וניטור", מסביר הורביץ. "ההתראות ממערכות הקירור מרוכזות אצלנו, ונשלחות אל הלקוח לאחר סינון על פי הגדרות הלקוח וצרכיו הספציפיים. נוסף על כך, אנחנו בודקים באופן אקטיבי אם יש אנומליות וכך אנחנו יכולים לעדכן את הלקוחות מבעוד מועד, ובמקרה הצורך להגיב ולטפל בעצמנו. הלקוחות של GVK נהנים מהידיעה, שבכל רגע נתון יש "כלב שמירה" שמונע אובדן של סחורה."

טופז הורביץ היה מי שהוביל את הפרויקט של בניית המוקד, והוא מדגיש, "כבר היום המוקד מייצר ערך רב ללקוחות ולחברה. הרעיון הוא להמשיך ולפתח את המוקד, הן באספקטים הטכנולוגיים החכמים והן כמוקד שירות כולל. "

"כיום המוקד מאפשר לנו לטפל באופן יזום ב-80% מבעיות האיכות במערכות, עוד לפני שהלקוח יודע עליהם – זהו ערך מוסף משמעותי ביותר ללקוחות שלנו לאור העובדה שהוא כמעט מייתר את הצורך של הלקוחות לפנות אלינו. כרגע אנחנו במהלך של שדרוג למוקד שירות כולל שייתן מענה מקיף לכל לקוח, וישמש כתובת זמינה 24/7 במהלך כל השנה. תמיד אפשר לפנות לGVK והפניה תגיע לגורם הרלוונטי בחברה".

 

חזון שאפתני של ביג דאטה

עוד מוסר הורביץ, כי "חלק חשוב משדרוג המערכת היה המטרה להפוך כמה שיותר פעולות לאוטומטיות ולהישען כמה שפחות על הממשק האנושי. עוד בתחילת הדרך היה לנו חזון שאפתני ומתקדם שיאפשר לנו לשאוב יותר נתונים, כמו טמפ' או לחץ, ולרכז הכול במקום אחד. אנחנו מהחלוצים בעולם בשיטה הזו. המוצר נולד כתוצאה מצורך שאנחנו הצפנו. אנחנו מטפלים במערכות קירור תעשייתיות מ-5 מותגי קירור בינלאומיים מובילים, וחשוב לנו לנתר את כל המערכות. היצרנים מספקים כלים מוגבלים לצורך ניטור המערכות מתוצרתן בלבד, ולכן פיתחנו פתרון ייחודי שמאפשר לרכז את המידע במקום אחד. עשינו ממש 'ריברס אנג'נירינג' לכל פרוטוקול תקשורת של כל יצרן, שילבנו צוות מתכנתים, ופיתחנו תוכנה ששואבת את הנתונים מכל סוגי המערכות ומרכזת אותם במקום אחד."

העתיד של GVK. "המערכת שבנינו מאפשרת לנו להיכנס לשלב הבא. כלומר, לייצר התראות על בסיס הידע והנתונים, להיכנס לעולם הביג דאטה ולחפש תבניות שיאפשרו זיהוי מוקדם של בעיות ותיקון עצמי של תקלות. לבנות אלגוריתמים שמזהים מצבים שעלולים לגרום לתקלה ולבצע פעולות מנע באופן אוטומטי".

פלטפורמה ייעודית והטמעת פתרונות נוספים

כחלק מתהליך שדרוג המוקד ומערכות נוספות בארגון הוחלט להסתייע גם בגורמים חיצוניים, תהליך שגם אותו מוביל טופז הורביץ. "בהתחלה ניסינו לפתח את הכול In-house, בהצלחה חלקית, ולבסוף קיבלנו החלטה לחפש פלטפורמה קיימת שאותה נוכל להתאים למטרה זו. אנחנו אמנם חברה שעוסקת בפיתוח טכנולוגי, אבל לא חברת הייטק ותשתיות פיתוח תוכנה. זה לא חלק מהליבה שלנו. בחרנו להשתמש בפלטפורמה של אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בתחומן, חברת תוכנה המפתחת ומתחזקת מספר פלטפורמות לניהול רצפת ייצור ואנרגיה. ביניהן, פלטפורמה גנרית הכוללת את הכלים הדרושים לנו. היום אנחנו בעיצומו של תהליך הקמה של המערכת שלנו על גבי פלטפורמה זו".

נוסף על הקמת וניהול המוקד, הורביץ מנהל פרויקטים נוספים להטמעת טכנולוגיות חדשות בחברה, ומסייע למנהל ה-IT בארגון ומחלקתו. "אנחנו עומדים לעבוד על שרת משלנו בענן של מיקרוסופטAzure . המעבר לארכיטקטורת הענן מאפשר הטמעת פיצ'רים רבים וכלים שיודעים לעשות שימוש בדאטה. בעבר היה צורך במחלקה של אנליסטים, וכיום, באמצעות כלי כזה, אני יכול לנתח את המידע בעצמי ואני שמח שהלקוחות שלנו לומדים להשתמש במידע שאנחנו יכולים לספק להם היום. מידע שעוזר להם לשפר את התפעול שלהם ולחסוך בכסף".

מהלך נוסף שהורביץ אחראי עליו הוא הטמעה של פלטפורמה לעבודה שיתופית בחברה. אחרי שאפיין את הצרכים ובחן את האופציות הקיימות בשוק, הוא המליץ לאמץ את הפלטפורמה של חברת monday. "זה מהלך כלל חברתי. מדובר במערכת הפעלה לעבודה, פלטפורמה לעבודה שיתופית. הצעד הזה הוא חלק מהשדרוג הדיגיטלי בGVK  – לניהול פרויקטים, ניהול כוח אדם ובהמשך מערכת ניהול לשירות לקוחות", הוא מסכם.

עשוי לעניין אותך גם...