אם שמירה על איכות המוצרים שלנו שווה לנו כסף, והרבה, אזי פגיעה באיכות המוצרים מהווה את אחת ההוצאות המשמעותיות של העסק.  עלות אי-האיכות עלולה להיות גבוהה ומשמעותית. אז מדוע כמעט ואיננו עוסקים בה בחישוב ההוצאות? ומה חלקן של מערכות הקירור התעשייתיות בצמצום עלות אי-האיכות? במאמר שלפניכם. 

טכנאי

במהלך חודש אפריל השנה התפרסמה באתר מאקו כתבה, תחת הכותרת: "לקוחות מתלוננים: משהו לא טוב עובר על הקוטג'" ובה צרכנים הלינו על איכות הקוטג' וטענו כי טעמו השתנה ואיבד את המרקם המוכר של המוצר. בתגובתה, תנובה התעקשה כי אמנם אין שינוי במתכון המוצר, אך מאחר ומדובר במוצר רגיש שמושפע מחום, אם תנאי הקירור לא נשמרים בקפידה או אם המוצר עמד זמן ממושך מחוץ למקרר, הדבר עלול להשפיע על מרקמו.

סיפור הקוטג' הנוכחי הוא הזדמנות להציף מחדש את החשיבות שבמערכות קירור תקינות, הפועלות היטב בכל חודשי השנה ובמיוחד בחודשי הקיץ. כל ניסיון לחסוך, או להקל ראש בשמירה על מערכות הקירור, עלול להוביל לפגיעה באיכות המוצרים במקרה הטוב, ולתלונות צרכנים על מוצרים פגומים או מקולקלים במקרה הרע.

חשוב לומר: איננו מחשידים את תנובה בדבר. למעשה, היא נחשבת לחברה המקפידה הקפדה יתרה על מערכות הקירור שברשותה, מה שאי אפשר לומר על חלק מהסופרמרקטים אליהם מגיעה הסחורה. וכך יוצא, שהכתובת לתסכול הצרכנים היא בראש ובראשונה – שם היצרן המופיע על האריזה ולא החנות בה נקנתה הסחורה.

 

העלות הגבוהה של אי האיכות

נוטים לייחס משקל רב לביצועים האנרגטיים של המערכות, כחלק מההוצאות הכוללות של העסק, ובצדק. לעתים הוצאות החשמל עשויות להגיע לכדי 50% מהוצאות העסק, וטוב עושים בעלי עסקים ששמים דגש מיוחד על התייעלות אנרגטית. אולם מקרה הקוטג' מסגיר כי קיימת הוצאה נוספת – "אי האיכות" שפעמים רבות אינה נכללת במניין ההוצאות המוכר אך עלותה גבוהה  – מחקרים שונים מראים כי עלות אי האיכות יכולה להגיע לכ-15% מהמחזור הכולל של העסק ויותר! למערכות הקירור התעשייתי השפעה מכריעה על שמירה על איכות המוצרים ועל צמצום ההוצאה הנובעת מאי האיכות.

עלות אי האיכות נובעת משני סוגי כשלים אפשריים: כשל פנימי כמו פסילה של מוצרים או תיקונם, וכשל חיצוני הכולל טיפול בתלונות הלקוח, קנסות או סנקציות אחרות מצד הרשויות ועוד.

אז איך מגיעים לעלות אפס של אי איכות?

על פניו הפתרון המתבקש הוא – דאגו לתפקוד התקין של מערכות הקירור שלכם. אבל כפי שאתם ודאי יודעים, קל לומר אך קשה לבצע… כדי לשמור על איכות המוצרים הנשמרים בקירור או בהקפאה אתם חייבים להימנע מתקלות במערכת הקירור .

הבעיה העיקרית היא שעסקים רבים מתבססים על גישה של "תחזוקת שבר", קרי הסתמכות על טכנאי תחזוקה שמוקפצים במקרים של תקלה. כשפועלים בגישה זו, פעמים רבות קורה שהתקלה כבר חמורה או שהטכנאי הוזעק מאוחר מידי ולא ניתן להציל את איכות הסחורה. מכאן, שבתחזוקת שבר התמקדות במחיר התחזוקה ובזמינות הטכנאי, באה על חשבון האיכות הנדחקת בדרך כלל לקרן זווית.

זו בדיוק הסיבה ש-GVK מציעה גישה שונה ושיטת עבודה אחרת, ש"מחסנת" את לקוחותיה מפני אי האיכות כמעט באופן מוחלט. כמנהלי מערכות הקירור של הלקוח, במודל התקשרות של "ליסינג תפעולי", אנו דואגים לתפקוד התקין של מערכות הקירור בשיטת תחזוקת מנע, שמוכיחה את עצמה שוב ושוב. מבדיקות תקופתיות שאנו עורכים מול הלקוחות שלנו עולה כי היקף החזרת הסחורות הוא שולי וזו אינדיקציה עבורנו שאנחנו מביאים עבורם למינימום את הוצאות אי האיכות.

בעלי עסקים, לתשומת לבכם – השאיפה לשמור על איכות המוצרים חייבת להתמודד עם מרכיב "אי האיכות", בפרט כאשר מדובר במערכות קירור תעשייתי. ניהול נכון של מערכות אלו יבטיחו לכם "שקט תעשייתי" וחיסכון משמעותי בהוצאות העסק.
צרו איתנו קשר וביחד נחסוך בהפסדים ובכאב הראש הנוצרים כתוצאה מאי איכות המוצרים.

עשוי לעניין אותך גם...