משרד הכלכלה מחלק השנה 74 מיליון שקל לפרויקטים של התייעלות אנרגטית. ההכרה ב-GVK כחברת הקירור הראשונה שהיא חברת אסקו, פותחת בפניכם אפשרות מימון כדאית

מאת המערכת
בתמונה – אליזבט צבליחובסקי בעלת תואר שני בהנדסה בהתמחות במערכות קירור. בעלת ניסיון של מעל 25 שנה בהוראת קירור תעשייתי.

לאחרונה, בתום תהליך בו היו מעורבים משרדי האנרגיה, הגנת הסביבה והכלכלה, העניקה לנו הרשות להשקעות במשרד האנרגיה אישור לשמש כחברת ESCO, הזכאית לקבל מענקים לביצוע פרויקטים. בכך הפכנו לחלק מרשימה מצומצמת ויוקרתית בת 24 חברות – בהן אלקטרה, תדיראן וברנמילר – ולחברת הקירור התעשייתי הראשונה הזוכה בהכרה זאת.

על פי הגדרות משרד האנרגיה, חברת אסקו (Energy Services/Saving company) היא "חברה המספקת מגוון רחב של פתרונות להתייעלות אנרגטית, דרך תכנון והטמעה של פרויקטים לחיסכון באנרגיה. החברה עוסקת, בין היתר, בהחלפת ציוד ישן בחדש ויעיל אנרגטית, בהפחתת הצריכה, במיקור חוץ של תשתיות, בייצור אנרגיה ובאספקה".

בנוסף, חברת אסקו היא כזאת המשתתפת במימון הפרויקטים בביצועה, ומקבל תגמול הקשור באופן ישיר לרמת ההתייעלות האנרגטית המושגת במיזם. ההכרה הממשלתית בחברות אסקו נועדה לעודד ביצוע פרויקטים להתייעלות אנרגטית, המפחיתים פליטת גזי חממה.

מדינת ישראל הקציבה לשנת 2018 סכום של 74 מיליון שקל לפרויקטים של התייעלות אנרגטית, הזוכים למימון של עד 20% או עד 3 מיליון שקלים. אם אתם מעוניינים לשמוע עוד על האפשרות לבצע פרויקט התייעלות אנרגטית, שגם יחסוך לכם הוצאות ומשאבי תפעול לטווח הארוך, וגם ימומן חלקית על ידי הממשלה צרו איתנו קשר כאן >>.

יש לכם שאלות? דברו איתנו:

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

עשוי לעניין אותך גם...