פרשיית הטונה-גייט עוד מהדהדת בענף ובצדק רב. הפגיעה במוניטין וחוסר האמון של הציבור לא רק בארומה, אלא בענף כולו, עלולה להיות ארוכה וכואבת. קיים חשש מוצדק שבעקבות המקרה נעמוד בפני גל של מהלכים רגולטורים שיקשו עוד יותר על הפעילות של רשתות ועסקי מזון.
אבל לא חייבים להכביד ברגולציה בענף שגם ככה סובל מעודף רגולציה, אפשר גם אחרת. במקום, כדאי לתת לציבור כוח בהפיכתו לאקטיבי ביכולת לשמור על מערכות הקירור והקפדה על איכות המזון. בעולם המערבי עשו זאת ובהצלחה יתרה – אם ניקח את העיר ניו יורק לדוגמה, שם באמצעות סימון בחזית העסק, הלקוח יודע אם מוצרי המזון נשמרים באיכות טובה או לא.
הגיע הזמן שזה יקרה גם בישראל.
עוד על הרעיון בטור דעה של רונן הורוביץ בדמרקר בקישור הבא